piątek, 1 kwietnia 2016

Sałatka tabbouleh z kuskusem

Dziś przepis na lekką, orzeźwiającą sałatkę z wykorzystaniem kaszy kuskus. U mnie ta kasza musi być zawsze dostępna w kuchni. Nie trzeba jej gotować więc ratuje mnie przy wielu obiadach gdy mam mało czasu. Sałatka z kaszy kuskus też jest bardzo szybka w przygotowaniu. Będzie się idealnie nadawała na wiosenne przyjęcia z grillem ale też jako dodatek do obiadu a nawet samodzielne danie - podana np z grzankami.


składniki:
-1 szklanka kaszy kuskus
-1 duży ogórek zielony
-2 pomidory
-1 papryka czerwona
-1 mały ząbek czosnku
-sok z połowy cytryny
-pęczek natki pietruszki
-2 garście listków mięty
-2 łyżki oliwy z oliwek
-sól
-pieprz


Do miski wsypujemy połowę kaszy kuskus - 1/2 szklanki.
Zalewamy ją gorącą wodą 0,5 cm ponad jej poziom i odkładamy na chwilę do ostudzenia.

W tym czasie myjemy warzywa i zioła. Ogórka obieramy ze skórki. Z papryki wyjmujemy nasiona i kroimy ją  na spore paski. Ogórka kroimy na większe kawałki.

Do naczynia miksującego wkładamy ogórek, paprykę, czosnek, natkę pietruszki, miętę i miksujemy 6s/5poz.

Rozdrobnione warzywa i zioła przesypujemy do miski z kuskusem.

Do naczynia miksującego wkładamy pomidory podzielone na ćwiartki i rozdrabniamy 6-10s/5poz.
Przesypujemy je do reszty składników.

Do miski z sałatką dodajemy resztę kaszy kuskus (suchej - napęcznieje sokiem z warzyw), sok z połowy cytryny, oliwę z oliwek i mieszamy. Doprawiamy solą i pieprzem.

Sałatkę można podać od razu (po odczekaniu ok 10 minut aż kuskus napęcznieje).  Można też schłodzić ją w lodówce. Najsmaczniejsza jest po kilku godzinach kiedy smaki zdążą się przegryźć.




3 komentarze:

  1. Wow akurat wyjątkowo mam te składniki. A nie miałam pomysłu na kuskus.. tylko pytanie: bez mięty będzie bardzo źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięta daje fajny orzeźwiający posmak ale nie będzie źle. W sezonie letnim koniecznie z miętą ;)

      Usuń
    2. Mój mąż rzucił jeszcze pomysłem zalania kuskusu gorąca herbatą mietową jeśli masz :)

      Usuń

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]