poniedziałek, 8 lutego 2016

Omlet z piekarnika


Bardzo lubię naleśniki i omlety ale nie lubię smażyć. Nie lubię też tłustych potraw. Dlatego dziś spróbowałam upiec omlet w piekarniku. Może nie jest tak puszysty jak ten z patelni ale niczego innego mu nie brakuje. 

składniki:
-3 jajka
-3 łyżki mąki
-sól

Białka oddzielić od żółtek, dodać szczyptę soli i ubić z motylkiem 4min/4poz.  Pianę zagarnąć łopatką na dno naczynia.

Następnie przez otwór w pokrywie dodawać po jednym żółtku nadal ubijając 45sek/2poz. Wyjąć motylek i także przez otwór powoli wsypywać mąkę 45sek/2poz.

Masę rozsmarować na, wyłożonej papierem do pieczenia, blaszce tworząc placki (ja zrobiłam dwa). Wstawić do nagrzanego do 180°C piekarnika na 10min. Następnie delikatnie odlepić papier. Ten moment jest lekko problematyczny więc kolejnym razem spróbuję użyć sylikonowej formy do tarty-powinny lepiej odchodzić.

Można podawać na słodko bądź słono.

5 komentarzy:

  1. O, ale super. Raz, że pieczony a nie smażony, dwa, że przepis na Thermomix. Dziękuję:)!

    OdpowiedzUsuń
  2. O, dopiero teraz widzę, że to nie Thermomix. Ale na szczęście przepisy na pewno będą pasować:). I tym bardziej sie cieszę, ze tu trafiłam. Jestem ciekawa opinii o tym urządzeniu. Jest wiele osób, którym bym poleciła TM, ale które nie chcą wydawać tyle pieniędzy. Jestem ciekawa, czy to jest godna polecenia alternatywa. Trzymam kciuki za blog!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje! Przepisy pasują. Ciągle inspiruję się tymi z TM :) MC mogę polecić jak najbardziej. Uzywam codziennie i nic się z nim nie dzieje. Jedyna wada dla mnie to brak funkcji interwał. Ale z tego co wiem są zamienniki które posiadają funkcję wyrabiania ciasta (speedcook). Jeśli się tylko dowiem że MC znowu będą dostępne w lidlu napewno napisze na blogu :)

      Usuń
    2. Mi by jeszcze brakowało wagi, ale przy tej różnicy w cenach, cóż, można sobie wagę darować. Mam nadzieję, że MC będzie służyć długie lata!

      Usuń
    3. Wagę dodali osobną ;) ja nie lubię robić na wagę więc na blogu wszystko podaje na szklanki i łyżeczki :D

      Usuń

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]