czwartek, 4 lutego 2016

Czekoladowy budyń jaglany


To jest moje trzecie podejście do budyniu z kaszy jaglanej. Pierwsze udane. Nie jestem miłośniczką kasz więc podanie tej jednej z najzdrowszych w tak atrakcyjnej formie zawsze bardzo mnie kusiło. W końcu się udało, wyszedł mi zdrowy i smaczny deser.

składniki:
-1/2 szklanki suchej kaszy jaglanej (1 i 1/2 ugotowanej)
- pół tabliczki gorzkiej czekolady
-1 banan
-2/3 szklanki mleka (może być roślinne)
-ulubione powidła, bakalie do smaku (opcjonalnie)

Kaszę jaglaną ugotować według przepisu na opakowaniu. Ja zawsze wybieram kaszę w woreczkach bo z taką mi jest najłatwiej. Tu gotowałam jeden woreczek.

Do naczynia miksującego wlać mleko i dodać podzieloną na kostki połówkę gorzkiej czekolady (u mnie to była 74%). Całość mieszać podgrzewając 3min/3poz/80°C.

Następnie dodać banana i ugotowaną kaszę jaglaną i zmiksować 20s/8poz. Ja na koniec przytrzymałam jeszcze przez chwilę przycisk turbo.

Budyń przełożyć do salaterek i udekorować ulubionym dżemem (u mnie domowy z czarnej porzeczki) i bakaliami.
Z tych proporcji wychodzą 4 porcje budyniu.

3 komentarze:

  1. Super przepis. Robiłam bez banana, ale następnym razem na pewno go dołoże.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że przepis się podoba! Banan dodaje trochę słodyczy więc to zależy jak gorzką gorzką czekoladę się doda;)

      Usuń
  2. Witam, mam pytanie, czy zmiksowana kasza jaglana w budyniu jest idealnie gładka czy też wyczuwalna. Zastanawiam się nad kupnem ale interesuje mnie to czy uda się idealnie zblendować gotowaną kaszę.

    OdpowiedzUsuń

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]