piątek, 18 marca 2016

Ekspresowy sernik

 Jestem wielką zwolenniczką nieskomplikowanych ciast dlatego jak tylko zobaczyłam przepis na szybki sernik wiedziałam, że go wykonam. Niestety miałam tak mało czasu na przygotowanie, że wypróbowałam wersję ekspresową - bez ciasta pod spodem. Za to przykryłam go polewą ponieważ, nawet mimo szybko położonej folii, góra troszkę się przypiekła.

składniki:
-1kg sera twarogowego do sernika
-1 szklanka cukru pudru (ok 130g)
-2 opakowania budyniu waniliowego
-2 szklanki mleka
-4 jaja
-1/2 szklanki oleju słonecznikowego (ok 100g)

polewa:
- 1 tabliczka gorzkiej czekolady (100g)
-1/4 kostki masła (50g) 

Nagrzać piekarnik do 200°C.
Składniki masy serowej, za wyjątkiem sera, umieścić w naczyniu do miksowania i wymieszać 1min/4poz.

Dodać ser i dalej mieszać 1min/4poz.

Masę serową wylać do foremki (u mnie średnica 24cm) wyłożonej papierem do pieczenia wysmarowanym masłem. Foremka powinna być dość szczelna, ponieważ masa jest bardzo płynna.

Piec 60 minut. Po ok pół godzinie pieczenia, kiedy masa serowa zacznie się przypiekać,  przykryć tortownicę folia aluminiową.

Przestudzony sernik polecam udekorować polewą z gorzkiej czekolady. Bardzo przyjemnie wzbogaca jego smak. 

Masło rozpuścić 3,5min/2poz/100°C. Dodać czekoladę podzieloną na kostki i dalej rozpuszczać 2,5min/1poz/100°C.

5 komentarzy:

  1. Zrobiłem i smakowało.
    Czekam z niecierpliwością na wzbogaconą recepturę. ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) swój na święta wzbogaciłam o ciasteczkowy spód ;)

      Usuń
  2. Bardzo smaczne, ja niestety zapomniałam o jajkach, dałam spód herbatnikowy, mleko sojowe i olej rzepakowy do smażenia bo tylko to miałam, ale mimo to ciasto wszystkim i mi bardzo smakowało. Super szybki przepis, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Pytanie a propo sera - w kostce czy w wiaderku?
    A spód wcześniej trochę podpiec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ser w wiaderku. Ja robiłam sernik bez spodu ale w podlinkowanym przepisie oryginalnym spod jest podpieczony wcześniej 15 min.

      Usuń

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]