środa, 2 marca 2016

Trufelki rumowe

Drugie podejście do zrobienia moich ulubionych czekoladek zakończyło się sukcesem. Podaję Wam dwie wersje jedną bezalkoholową, którą robiłam ja oraz alkoholową. U mnie króluje ta pierwsza ponieważ karmię piersią a dodatkowo chcę żeby moja dwulatka spróbowała ociupinkę. Kto zrobi wersję alkoholową niech koniecznie mi napisze jak wyszła.

składniki:
-2 szklanki biszkoptów rozdrobnionych (ok 3 szklanki całych)
-1 tabliczka gorzkiej czekolady (u mnie 70%)
-4 łyżki masła
-0,5 szklanki mleka bądź 5 łyżek rumu
-aromat rumowy
-wiórki kokosowe lub kakao (do obtoczenia)

Biszkopty umieścić w naczyniu, zmiksować 10s/10poz i odsypać.

4 łyżki masła rozpuścić 3,5min/2poz/100°C. Dodać czekoladę podzieloną na kostki i dalej rozpuszczać 2,5min/1poz/100°C.

Do rozpuszczonej czekolady dodać pokruszone biszkopty, aromat rumowy (ok 10 kropelek) i zamieszać 20sek/6poz.

Następnie mieszając na 5 pozycji wlewać mleko (bądź rum) przez otwór w pokrywie do konsystencji, która będzie dawała się lepić (u mnie ok 0,5 szklanki mleka).

Z masy formować kuleczki i obtaczać je w wiórkach kokosowych bądź kakao. Schłodzić w lodówce.

W wersji z rumem nie trzeba już dodawać sztucznego aromatu.

2 komentarze:

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]