piątek, 11 marca 2016

Chałwa


Żeby zrobić tę pyszną i zdrową przekąskę wystarczą dwa składniki: sezam i miód. Wszystkie inne dodatki mogą urozmaicić naszą chałwę ale i bez nich będzie mieć swój niepowtarzalny smak. Ja miałam pod ręką tylko trochę suszonej żurawiny, ale następnym razem dodam więcej bakalii - w tym orzechy.

Dzisiejszy przepis dedykuję Agacie, która dba o to, by moje przepisy były zdrowe i od której dostało mi się za ilość proszku do pieczenia w ostatnich bułeczkach.

składniki:
-1 i 1/2 szklanki sezamu (ok. 200g)
-1/2 szklanki siemienia lnianego (ok. 70g) - opcjonalnie
-4 łyżki płynnego miodu
-bakalie - opcjonalnie

Sezam z siemieniem lnianym uprażyć na suchej patelni. Należy uważać, żeby ich nie przypalić bo zepsujemy smak chałwy.

Lekko wystudzone ziarna rozdrobnić 30s/10poz.

Dodać miód i wymieszać 30s/5poz.

Powstałą masę połączyć z bakaliami (ja zrobiłam to ręcznie) i ugnieść łyżką w naczyniu (u mnie miseczka).

Chałwę chłodzić w lodówce ok. godziny, wyjąć z naczynia i pokroić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]