czwartek, 10 marca 2016

Szybkie bułeczki bez drożdży

Od jakiegoś czasu testuje robienie bułek w Monsieur Cuisine. Niestety brak funkcji wyrabiania ciasta sprawia, że sprzęt szybko się męczy. Kiedy więc wpadł mi w ręce świetny przepis na bułeczki bez drożdży i bez wyrabiania od razu przystąpiłam do dzieła. Wyrosły pięknie ale jak dla mnie brakuje im jakiegoś mocniejszego akcentu smakowego. Będę je jeszcze starała się udoskonalić ale na początek pokażę Wam oryginalną wersję.

składniki:
- 2,5 szklanki mąki pszennej(350g)
-1 opakowanie proszku do pieczenia (15g)
-1 łyżeczka soli
-1 łyżeczka cukru
-1 jajko
-1/4 szklanki oleju (50g)
-1 szklanka mleka (200g)
-pestki do posypania (opcjonalnie)


Piekarnik nagrzać do 180°C.

Wszystkie składniki oprócz pestek umieścić w naczyniu i zmieszać 30s/5poz.

Masę wyłożyć łyżką na blachę przykrytą papierem do pieczenia i posypać pestkami.

Piec ok 15 minut.

11 komentarzy:

  1. witam
    Czy do bułek można uzyc np maki owsianej badź orkiszowej? a zamiast zwykłego oleju uzyc oliwy z oliwek badz oleju z pestek winogron? Pozdrawiam, Paula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam innej mąki ale myślę, że będzie ok. Użyłabym mąki orkiszowej i oleju z pestek winogron :)

      Usuń
    2. Wyszły pyszne z orkiszowej (zmieszaną z pszenną w stosunku 4:1). Dziękuję za przepis!

      Usuń
    3. Bardzo dziekuje, dodalam maki orkiszowej zgodnie z sugestia Pani Uli i wyszly pyszne. Mysle, ze mozna do ciasta dodac rowniez siemie lniane.

      Usuń
  2. Ile bułek wychodzi z przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bułki są przepyszne, dziękuję za przepis! Osobiście zmieszałam mąkę orkiszową z dyniową i odrobinką pszennej. Oliwa z oliwek zamiast oleju i mleko sojowe - w smaku i konsystencji są idealne. Mam w piekarniku 6 bułeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjne rozwiązanie na brak pieczywa :) Nawet bez jajka się udało!

    OdpowiedzUsuń
  5. Również zrobiłem bez jajek. Z mąki żytniej i pszennej. Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze...takie sobie są..:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie wstawiłam wyszło mi 6 naprawdę szybkie Dzięki wielkie za przepis

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy proszek do pieczenia można zastąpić drożdże w proszku instant ? Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]