poniedziałek, 5 września 2016

Przecier pomidorowy


Mam sporą lodówkę ale nawet ona nie pomieściła takiej ilości pomidorów, które ostatnio dostałam. Musiałam więc jak najszybciej przerobić je na coś, żeby się nie zmarnowały. Ponieważ najprostsze pomysły są najlepsze stanęło na domowym przecierze pomidorowym. Najbardziej w tym przepisie podoba mi się to, że nie trzeba ściągać skórki z pomidorów. Trochę obawiałam się, że będzie ona wyczuwalna ale na szczęście nie jest. Podobno najlepsze na przecier są pomidory odmiany Lima ale ja zrobiłam z takich, które miałam i udał się wspaniale.


składniki:
- 1kg pomidorów
-1 cebula 
- 1/2 łyżeczki soli
-1/2 łyżeczki cukru
-szczypta cynamonu (opcjonalnie)


Pomidory umyć, nie obierać, wyciąć twarde części i pokroić na większe kawałki. Cebulę pokroić na ćwiartki.

Do naczynia miksującego włożyć pomidory, cebulę i rozdrobnić 8s/8poz.

Odkręcić miarkę i otwór pokrywy zakryć koszyczkiem (inaczej pomidory będą pryskać).

Gotować 30min/1poz/SF (varoma).

Przez otwór w pokrywie dodać sól, cukier i cynamon, który podkreśla smak pomidorów.

Zakręcić otwór w pokrywie miarką i miksować 25s/2-10poz powoli podkręcając obroty.

Gorący przecier przelewać do słoików, zakręcać i studzić odwrócone do góry dnem.


5 komentarzy:

  1. Czy przecier da się zrobić w monsieur cuisine connect? Niedawno kupiłam go i jeszcze nie używałam a będę miała trochę pomidorów. W spisie przepisów w monsieur cuisine connect akurat przecieru nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis Super,

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakim koszyczkiem???

    OdpowiedzUsuń

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]