wtorek, 27 września 2016

Zupa dyniowa z curry

To bardzo prosta, smaczna, i rozgrzewająca zupa w sam raz na jesień. Jedynym momentem problematycznym jest dla mnie obłupanie (bo obieraniem ciężko to nazwać) dyni. Zwykle więc ten etap przygotowania zupy spada na mojego męża. Żeby nie spadał na niego za często wybieram większe dynie i nadmiar pokrojony w kostkę zamrażam. Zamrożoną dynię można użyć do kolejnej zupy bądź innego dania. Ja często dodaję też po parę kostek do papki dla mojego 10 miesięcznego synka.


składniki:
- 1 niewielka dynia (ok 600-800g obranej, wydrążonej dyni)
-2 nieduże marchewki
-1 por
-2 łyżki oleju kokosowego, nierafinowanego
-ok 2 i 1/2 szklanki bulionu  bądź wody
-1/2 łyżeczki curry
-1/4 łyżeczki imbiru
-1/4 łyżeczki cukru
-sól
-pieprz
- 1/2 szklanki suszonych pestek dyni (opcjonalnie, do posypania)



Białą część pora (ok 5 cm) umyć, pokroić na większe kawałki i wrzucić przez otwór w pokrywie na wirujące ostrza 8s/10poz.

Pora zgarnąć ze ścianek na dno naczynia i równomiernie zalać olejem kokosowym. Szklić 3min/2poz/SF(varoma, 120°C).

Do naczynia dodać pokrojoną na kawałki dynię i obraną, pokrojoną dość drobno marchew. Całość podsmażyć 10min/1poz/SF(varoma, 120°C).

Dodać gorący bulion bądź wodę (tak by zakrywała warzywa) i gotować 10min/1poz/100°C.

Dodać przyprawy i zblendować 30s/2-10poz powoli podkręcając obroty. Przed rozpoczęciem miksowania należy dokładnie sprawdzić czy mamy dobrze zakręcony otwór w pokrywie!

Podawać z uprażonymi na suchej patelni pestkami dyni.

4 komentarze:

  1. Chciałabym zapytać .. ile czasu uzytkujesz MC? Bezawaryjnie? Przepisy ciekawe będę korzystać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starszy model MC mam od grudnia 2015 teraz też przesiadam się na nowszy. Starszy nie miał obrotów wstecznych i trybu wyrabiania ciasta. Używałam go 1-3 razy dziennie i prawie codziennie mylam w zmywarce. Nie miałam żadnej awarii.

      Usuń
  2. W sobotę kupiłam to urządzenie więc będę teraz częściej do Pani zaglądać :) Jaki przepis będzie następny? :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. To była moja pierwsza zupa w MC+,
    Pyszna, aromatyczna!
    Na pewno jeszcze nie raz zagości na naszym stole:)
    S.

    OdpowiedzUsuń

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]