sobota, 30 stycznia 2016

Masło ziołowo-czosnkowe

domowe masło w Monsieur Cuisine

To jest moje pierwsze w życiu samodzielnie przygotowane masło. Trwało to tylko 4 minuty i mój udział w porównaniu do udziału Monsieur Cuisine był znikomy, ale i tak pękam z dumy.

składniki:
-400ml opakowanie śmietanki 30%
-mały pęczek koperku
-mały pęczek pietruszki
-10 listków bazylii
-ząbek czosnku

Umyte i wysuszone zioła  (bez łodyżek) wraz z ząbkiem czosnku zmiksować 10s/10poz.

Założyć mieszadło, dolać śmietanę i ubijać 2 min/4poz. Po tym czasie zgarnąć masę łopatką na dno naczynia i jeszcze raz ubijać 2min/4poz. Moment ubicia masła na pewno nie pozostanie niezauważony, ponieważ kiedy oddzieli się maślanka dźwięk wydobywający się z urządzenia wyraźnie się zmienia.

Maślankę należy odcedzić przy pomocy koszyczka i z pulpy uformować osełkę (odciskając jak najwięcej maślanki). Gotowe masło, zawinąć ciasno w folię spożywczą i schłodzić w lodówce.

Ja od razu przygotowałam grzanki ziołowe. Posmarowałam białe pieczywo świeżym masłem, pokroiłam i wsadziłam do piekarnika na 10 min, 200°C.

domowe masło w Monsieur Cuisine

2 komentarze:

  1. Dla mnie wszystko co zawiera czosnek jest dobre :-]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mi miło zobaczyć komentarz od Ciebie! Ostatnio obejzalam wszystkie Twoje filmiki :))

      Usuń

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]