niedziela, 24 stycznia 2016

Crunchy granola z cynamonem


Od kiedy odkryłam domowe granole jest to must have w naszej kuchni. Zakazałam kupna gotowych płatków i cała rodzina zajada moje wytwory. Nawet dwulatka nauczyła się tego trudnego słowa- granola i prosi o nią raz po raz. Tak więc co trzy, cztery dni muszę tworzyć nową. Dziś zaprezentuję Wam tą, którą robię najczęściej- granolę crunchy z cynamonem.
Kiedyś robiłam ją w sposób klasyczny mieszając składniki w misce (choć wtedy moja granola nie była crunchy). Któregoś dnia jednak byłam tak zmęczona, że nie miałam nawet siły mieszać i stwierdziłam żeby Monsieur Cuisine zrobił to za mnie. To było odkrycie! Nie dość, że maszyna szybciej i dokładniej miesza składniki to jeszcze przez częściowe poszatkowanie scala je lepiej i nasza granola wychodzi w pięknych, chrupiących grudkach. Od tamtej pory nie mieszałam już granoli ręcznie.

Składniki
-3 szklanki płatków owsianych górskich
-1/2 szklanki pestek słonecznika
-1/2 szklanki pestek dyni
-1/3 szklanki migdałów w płatkach
-1/3 szklanki sezamu łuskanego
-3 łyżki miodu
-3 łyżki soku jabłkowego (lub połówka startego jabłka)
-2 łyżki oleju z pestek winogron
-2 łyżeczki cynamonu
-1/2 szklanki suszonej żurawiny


Składniki za wyjątkiem żurawiny wymieszać w Monsieur Cuisine 10s/8poz. Nie radzę mieszać dłużej bo składniki za mocno się rozdrobnią.

Następnie wysypać granolę na blachę, wyłożoną papierem do pieczenia i piec pół godziny na 170°C. W trakcie pieczenia 3 razy delikatnie zamieszać.

Na koniec granolę ostudzić, dodać żurawinę i przesypać do zamkniętego naczynia.

Najlepiej smakuje z mlekiem lub jogurtem i owocami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]