niedziela, 3 lipca 2016

Dżem agrestowy

Ostatnio zewsząd spływają do mnie dostawy agrestu. Bardzo mnie to cieszy, ponieważ to jeden z moich ulubionych owoców. Niestety jestem w tym umiłowaniu odosobniona w swoim domu. Żeby nie robić kolejnego ciasta postanowiłam część agrestu przerobić na dżem.
składniki:
-800g agrestu
-1 i 1/3 szklanki cukru (ok 300g)
-1/2 szklanki wody

Umyty, oczyszczony agrest wrzucić do naczynia miksującego i rozdrobnić 10s/10poz.

Dodać cukier, wodę  i gotować 40-60min/2poz/100°C. Po zagotowaniu (sygnał dźwiękowy) zdjąć miarkę z pokrywy, żeby nadmiar wody mógł odparować a dżem zgęstnieć.

Po 40 min można sprawdzić czy konsystencja dżemu jest dobra robiąc test zimnego talerza. Łyżeczkę gorącego dżemu kładziemy na talerzyk wyciągnięty z zamrażarki i po chwili patrzymy czy gęstość nam odpowiada. Jeżeli jest jeszcze za rzadki gotujemy dłużej.

Gotowy dżem przelewamy do wyparzonych słoików, zakręcamy i stawiamy do góry dnem. Najlepiej słoiki położyć na ręczniku lub kocyku i dodatkowo przykryć, żeby jak najdłużej zachowały ciepło. Zostawić tak do całkowitego ostygnięcia.

1 komentarz:

  1. Pysznie wygląda, strasznie dawno nie jadłam agrestowego dżemu, teraz mnie naszła na niego ochota, jak sobie o nim u Ciebie poczytałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]