czwartek, 30 czerwca 2016

Koktajl z kaszy gryczanej

Już jakiś czas temu wpadł w moje ręce przepis  na koktajl z surowej kaszy gryczanej. Niestety niepalona kasza nie jest produktem łatwo dostępnym na półkach. Kiedy tylko wypatrzyłam ją w sklepie ze zdrową żywnością wiedziałam, że chcę ją kupić i przetestować ten przepis. Jestem wielką fanką zdrowych, urozmaiconych śniadań. Z podanych proporcji wychodzą dwie szklanki pożywnego koktajlu.

składniki:
-1/2 szklanki kaszy gryczanej niepalonej (ok 100g)
-2 banany (najlepiej zamrożone wcześniej w plasterkach) 
-2/3 szklanki mleka (u mnie migdałowe)
-1 łyżeczka cynamonu
-1/3 szklanki migdałów w płatkach (opcjonalnie)
-3-5 daktyli (opcjonalnie)


Kaszę dokładnie opłukać i zalać na noc zimną wodą (u mnie woda źródlana). Jeżeli koktajl chcemy dosłodzić daktylami to należy je zalać wodą razem z kaszą.

Następnego ranka wypłukać kaszę i z resztą składników umieścić ją w naczyniu miksującym. Całość blendować 40s/3-10poz powoli zwiększając obroty.

1 komentarz:

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]