środa, 31 maja 2017

Bezglutenowe ciasto klementynkowe

Ostatnio, szukając pomysłów na wykorzystanie nadmiaru mandarynek, znalazłam świetny przepis Nigelli Lawson. Ciasto jest w pełni bezglutenowe o wspaniałej, lekko kremowej konsystencji. Ja w swoim przepisie, jak zawsze, zmniejszyłam ilość cukru ale moim zdaniem takie jest idealne.


składniki:
-5 mandarynek, najlepiej klementynek (ok 375-400g)
-250g migdałów (u mnie płatków migdałowych)
-6 jajek
-3/4 szklanki cukru (ok 160g)
-1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia 


Jeżeli nasze migdały są w łupinie najlepiej zalać je wrzątkiem na 3 min, przelać zimną wodą i obrać.

Mandarynek nie obierać, dokładnie umyć i gotować w garnku ok 1h. Po gotowaniu przestudzić i oberwać ogonki. Jeżeli mamy odmianę pestkową przekroić na pół i wyjąć pestki. 

Nastawić piekarnik na 180°C.

Migdały zmielić na mąkę migdałową 15s/10poz i odsypać do innego naczynia.

Do naczynia miksującego włożyć mandarynki (ze skórkami) i zmiksować podkręcając obroty 15s/6-10poz.

Dodać mąkę migdałową, jajka, cukier, proszek do pieczenia i wymieszać 20s/5poz. Ciasto wychodzi dość płynne.

Masę przelać do wyłożonej papierem tortownicy (u mnie o średnicy 23cm) i piec ok 40-50min (do suchego patyczka).

Gotowe ciasto można przyprószyć cukrem pudrem. 


2 komentarze:

  1. jejku, wygląda bardzo apetycznie! i jaki piękny, pomarańczowy kolor:) kiedyś robiłam podobne ciacho, tyle że z dodatkiem całej pomarańczy i wyszło naprawdę smaczne.

    http://kuchniaellie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham takie desery! Wygląda obłędnie. :)
    https://jaglusia.com/

    OdpowiedzUsuń

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]