piątek, 3 marca 2017

Zdrowe czekoladki

Mam słabość do czekolady. Kiedy mąż na imieniny sprezentował mi zestaw do przyrządzania domowych pralinek trochę się przestraszyłam. Staram się walczyć z nałogiem a nie go pogłębiać. Pomyślałam jednak, że na pewno ktoś już wymyślił eko, zdrowe czekoladki. Nie musiałam długo szukać i znalazłam odpowiedni przepis. Nie sądziłam, że wyjdą takie świetne i w smaku i w konsystencji. Córka koneser czekolady (po mamie) też się nimi zajada.

Z tych proporcji czekoladki nie wychodzą bardzo słodkie, jeśli ktoś tylko takie lubi niech doda więcej miodu.


składniki:
-8 łyżek oleju kokosowego nierafinowanego (ok 100g)
-8 czubatych łyżek kakao
-3 łyżki płynnego miodu*

przykładowe dodatki:
-orzechy
-migdały
-owoce (suszone, kandyzowane)
-wiórki kokosowe
itp.



Olej kokosowy rozpuścić 2min/1poz/45°C.

Dodać miód, kakao i wymieszać 30s/4poz.

Rozlać do sylikonowej formy na pralinki (bądź na lód jeśli ktoś nie ma dedykowanej do czekoladek).
W tym momencie można też dorzucić dodatki.

Wstawić na pół godziny do zamrażarki. Po tym czasie wyjąć czekoladki z foremek i przełożyć do lodówki. 

Czekoladki muszą stać w lodówce ze względu na zawartość oleju kokosowego, który w temperaturze pokojowej zaczyna się upłynniać.

* Jeżeli nie mamy miodu płynnego możemy wziąć inny ale musimy podgrzać olej do wyższej temperatury, żeby miód się rozpuścił.


1 komentarz:

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]