sobota, 21 maja 2016

Zupa pomidorowa z ciecierzycą

Ostatnio cokolwiek jadłam u swoich przyjaciół i pytałam o przepis odsyłali mnie do bloga Kwestia smaku. Dziś zupa pomidorowa z tego bloga, która zachwyciła mnie smakiem i aromatem. Jest to także pierwsze danie z ciecierzycą, którego nie odmówiła moja córka.

składniki:
- 2 puszki pomidorów
-1 puszka ciecierzycy
-3 ząbki czosnku
-2 łyżki oliwy z oliwek
-1 mała gałązka rozmarynu
-1/2 pęczka natki pietruszki
-750ml bulionu lub wody
-sól
-pieprz
-makaron

Trzy obrane ząbki czosnku wrzucić przez otwór w pokrywie na wirujące ostrza 10s/10poz.

Czosnek zgarnąć łopatką na dno naczynia, zalać oliwą z oliwek, dodać gałązkę rozmarynu i podsmażyć 3min/2poz/SF(120°C).

Rozmaryn wyjąć*, wlać pomidory i gotować 15min/2poz/100°C.

Dodać odsączoną ciecierzycę (można odłożyć 2 łyżki do dekoracji), natkę pietruszki oraz bulion bądź wodę. Całość gotować jeszcze 8min/2poz/100°C.

Doprawić solą, pieprzem i zmiksować 20s/2-10poz, powoli zwiększając obroty. Przed miksowaniem sprawdzić czy mamy dobrze zakręcony otwór w pokrywie. 

Podawać z ugotowanym makaronem. Dekorować pozostałą ciecierzycą i natką pietruszki.

*Rozmaryn można pozostawić ale później trudno go już wyjąć w całości. Ja zwykle zostawiam i z gotowej już zupy wyjmuje samo łyko gałązki.




5 komentarzy:

  1. Ależ apetycznie wygląda...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piszesz : "Dodać odsączoną ciecierzycę (można odłożyć 2 łyżki do dekoracji)" czy to znaczy że wcześniej gotuję ciecierzycę, czy tylko o jej namoczenie chodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak jest podane w składnikach ja robię tę zupę z ciecierzycy puszkowej ;) Spokojnie można zrobić z suchej ale najpierw trzeba ją wtedy osobno ugotować.

      Usuń
  3. Cześć, od dwóch dni mam urządzenie monsieur cuisine plus. Dopiero uczę się obsługi. Chciałabym zrobić te zupę, ale nie rozumiem do końca oznaczenia przy podsmazanie czosnku, tj. SF (varoma). Czytałam w instrukcji, że smażenie ma inną nazwę w monsieur, a varoma to jest chyba nazwa odnośnie gotowania na parze i do w innym robocie.
    Możesz mi wyjaśnić, jak to zrobić. Co mam włączyć? Muszę nakładać ten wkład do gotowania na parze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W starszej wersji MC najwyższa temperatura podpisana była SF co odpowiadało 120°C. Teraz wystarczy ustawić 3min/2poz/120°C. Nie trzeba dawać nakładki ;)

      Usuń

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]