wtorek, 5 kwietnia 2016

Szybka zupa z mrożonki

Nazwa posta powinna raczej brzmieć "zupy z mrożonek" ponieważ, w zależności od tego jaką mrożonkę mamy, wyjdzie nam z tego inna zupa. Nie planowałam wcześniej wrzucać tego przepisu na bloga, ale jedna z Was mnie przekonała, że warto. Ciężko to nazwać przepisem - jest to raczej patent, co zrobić kiedy nie mamy zupy a mieć ją musimy i mamy na to bardzo mało czasu. Ja w domu zupę muszę mieć codziennie, choćby tylko małą porcję dla mojej córki. Często więc zupa z mrożonki ratuje mój plan dnia. W okresie zimowym i wczesnowiosennym nie mam wyrzutów sumienia, że nie są to świeże warzywa. W tym czasie te ze sklepu wcale nie są zdrowsze.

składniki:
-mała cebula (najlepiej czerwona) lub mały por (biała część)
-1 ząbek czosnku (opcjonalnie)
- 2-3 łyżki oliwy z oliwek (można zastąpić masłem)
-1 mrożona mieszanka warzywna (400-450g)
-2-3 ziemniaki (opcjonalnie)
-2 kostki warzywne bądź mięsne (opcjonalnie)
-jajko (opcjonalnie)
-śmietana (opcjonalnie)
-sól
-pieprz


Cebulę myjemy, obieramy i dzielimy na ćwiartki. Jeżeli mamy pora to myjemy go i dzielimy na większe kawałki.

Urządzenie nastawiamy na rozdrabnianie 10s/5poz i przez otwór w pokrywie wrzucamy cebulę bądź pora i jeżeli mamy ochotę - jeden ząbek czosnku.

Łopatką zgarniamy wszystko na dno naczynia i równomiernie zalewamy oliwą z oliwek.
Dusimy 3min/1poz/SF (varoma).

Jeżeli nasza mrożonka nie ma za wiele ziemniaków możemy dokroić kilka.

Do naczynia dolewamy ok 1 - 1,2 litra gorącej wody z czajnika (można wlać zimną ale warto wtedy wydłużyć czas gotowania o 5 minut)  i wrzucamy mrożonkę. Możemy dodać też kostki warzywne lub mięsne, najlepiej własnej produkcji - zupa będzie wtedy intensywniejsza. Jeżeli dokroiliśmy ziemniaki - także wrzucamy je w tym momencie.

Urządzenie nastawiamy na 20min/1poz/100°C.

Pod koniec gotowania (ostatnia minuta) możemy powoli wlać przez otwór w pokrywie rozbełtane jajko. Powstaną nam wtedy bardzo delikatne kluseczki (opcja kiedy nie robimy zupy kremu).

Jeżeli mieliśmy mieszankę dedykowaną do zup kremów to na koniec blendujemy całość 15s/2-10poz (podkręcić w trakcie miksowania). Przed rozpoczęciem miksowania należy dokładnie sprawdzić, czy mamy dobrze zakręcony otwór w pokrywie!

Zupę doprawiamy solą i pieprzem a kto lubi zabielaną dodaje śmietanę.




8 komentarzy:

  1. Właśnie przetestowalam przepis i zupka wyszla rewelacyjna. Dodałam dodatkowo duzo koperku i pychotka 😃

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro spróbuję zuoke i pizze :D
    Dzisiaj kupiłam sprzęt. Zobaczymy czy się sprawdzi. Liczę na Twój blog!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super mi też się udało. Pamiętaj że do tej pory robiłam potrawy w starszej wersji. W zupie możesz troszkę zwiększyć proporcje i gotować na obrotach wstecznych (w starej wersji MC nie było). Ja też musze zrobić pizzę niebawem :) I już nie trzeba kombinować z obrotami tylko jest program wyrabiania ciasta.

      Usuń
  3. Witam, od wczoraj posiadam Monsieur Cuisine plus �� Przetestowałam go na zupie z mrożonek (i likierze jajecznym). Wyszło super! Będę często tu zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciesze się i zapraszam do odwiedzin ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie, że ten przepis znalazł się na blogu. Właśnie ją robię (opcja z jajkiem) :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Dusimy przez 3 min SF,czyli ? Zamiast roast używamy steamer tak?

    OdpowiedzUsuń

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]