środa, 13 lipca 2016

Hummus z bobu

Bardzo lubię klasyczny hummus ale w sezonie na bób postanowiłam zdradzić ciecierzycę. Jak dla mnie ta pasta przebiła smakiem oryginał. Jeżeli ktoś lubi smak bobu, bo nie oszukujmy się jest tu mocno wyczuwalny, to bardzo mu polecam ten przepis. Ja muszę się powstrzymywać, żeby nie wyjeść wszystkiego na raz.



składniki:
-1/2 kg bobu
-2 ząbki czosnku
-8 łyżek jasnej, płynnej pasty tahini
- sok z 1/2 cytryny
-ok 50ml zimnej wody
-sól
-pieprz

-oliwa z oliwek
-garść natki pietruszki
-ulubiona mieszanka przypraw
(u mnie mix z suszonymi pomidorami i oliwkami)


Gotowanie bobu na parze:

Do naczynia miksującego wlać 2 szklanki wody.

Bób przepłukać i wrzucić do koszyczka. Gotować ok 15-30min/1poz/SF (otwór w pokrywie musi być zamknięty). Czas gotowania zależy od tego czy bób jest młody czy stary. Wodę po gotowaniu bobu wylać. 

Bób można też ugotować w sposób tradycyjny w garnku.

Przygotowanie hummusu:

Wystudzony bób obrać z łupinek.

Nastawić urządzenie na 10s/10poz i przez otwór w pokrywie wrzucić na wirujące ostrza dwa ząbki czosnku. Rozdrobniony czosnek zgarnąć łopatką na dno naczynia.

Dodać obrany bób, sok z cytryny, tahini, włożyć pusty koszyczek i miksować 30s/4-10poz stopniowo zwiększając obroty.

Doprawić solą i pieprzem, dodać zimną wodę (u mnie źródlana), włożyć koszyczek i jeszcze raz zmiksować 30s/4-10poz stopniowo zwiększając obroty. Jeżeli konsystencja jest za mało kremowa dodać jeszcze troszkę wody i miksować.

Hummus podawać polany oliwą z oliwek, posypany poszatkowaną natką pietruszki i przyprawami.


1 komentarz:

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]