czwartek, 11 lutego 2016

Pierogi leniwe


Każdy ma potrawy kojarzące mu się z dzieciństwem. Te, które często robiła mama. Niezmienne smaki, które przywodzą na myśl beztroskie chwile. Ja mam kilka takich kulinarnych wspomnień. W tym pierogi leniwe. Koniecznie z masłem i cukrem chrzęszczącym między zębami. Wiem, że to specjalnie zdrowe nie jest ale nic nie poradzę na to, że je uwielbiam. Dziś po raz pierwszy zrobiłam leniwe sama. Mojej córce też bardzo zasmakowały. Ciekawe jakie smaki jej będą się kojarzyć z dzieciństwem.

składniki:
-450g twarogu
-1 i 1/2 szklanki mąki
-1 jajko
-1/2 łyżeczki soli

Twaróg, mąkę i sól włożyć do naczynia miksującego, wbić jajko i wyrobić ciasto 1min/3poz.
Następnie wyjąć je z naczynia, uformować kulkę i odłożyć ją na pół godziny pod ściereczkę.

Ciasto należy podzielić na kilka części. Na podsypanej mąką stolnicy zrobić z nich wałeczki, spłaszczyć je i kroić co centymetr.

Pierogi wrzucać do garnka z gotującą się wodą i gotować pięć minut od wypłynięcia.

Podawać z masłem i cukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj zdjęcie wpisując jego adres tak: [img]ADRES-ZDJĘCIA-TUTAJ[/img]